-
June 23, 2024
“Лоенгрин” без Лоенгрин
Бележките ми са само от премиерата на “Лоенгрин” (Вагнер) в Софийската опера на 13 юни. Посетих спектакъла, защото знаех,... Продължете
-
July 22, 2023
“Милосърдието на Тит” през импулсите на въображението
Сериозната, централната премиера на пловдивския фестивал “Opera Open” тази година бе операта “Милосърдието на Тит” от Моцарт. Изборът на... Продължете
-
April 30, 2023
Психография на напълно вероятното бъдеще
На 7 април гледах и слушах “Кастор. Портрети на неизвестното” – една антиутопия за бъдещето на човека след 200... Продължете
-
August 4, 2022
“Набуко” в Пловдив – преформатиране
“Набуко” бе едно от премиерните заглавия на Пловдивската държавна опера на тазгодишния фестивал “Opera Open”. През 2014 година започва... Продължете
-
May 8, 2022
Софийската “Ариадна на Наксос” – забележителен музикален прочит в игра между Ерос и Танатос
Не е трудно да се изброят годините, в които в Софийската опера е звучала музика на Рихард Щраус. През... Продължете
-
March 12, 2022
Строшена музика, кич и подменен финал
Който няма търпение да изчете този текст, може да остане със заглавието само. То казва почти всичко. Посетих софийската... Продължете
-
March 8, 2022
Световна премиера на “Чичовци” от Лазар Николов в Пловдив
Две опери написа големият български композитор Лазар Николов – “Прикованият Прометей” (чиято премиера, в концертно изпълнение, бе в Русе,... Продължете
-
July 4, 2021
Предизвестен триумф в Пловдив
Предизвестен и очакван! Когато чуеш, че на премиера в Пловдив ще пее Кирил Манолов и ще дирижира Павел Балев,... Продължете
-
December 4, 2020
“Електра” – сцена и музика с различни степени на почерка
“Електра” от Рихард Щраус, либрето – Хуго фон Хофманстал. Премиерни спектакли на 26 и 29 ноември в Софийската опера.... Продължете
-
September 6, 2020
“Фалстаф” в Пловдив – свободният смях на талантите
Въпреки продължаващия танц на вируса, в Пловдив директорът на операта Нина Найденова обяви поредния фестивал Opera Open. Започна на 10... Продължете
-
April 26, 2019
Разминаване между сцена и музика
„Дон Жуан” (Моцарт – Да Понте), диригент Ерих Вехтер, режисьор Уго де Ана, вокално-интерпретационна подготовка Анна Томова-Синтова, хореография Антоанета... Продължете